20 Maj 2024

Czym jest aktywne siedzenie?

img

Wybór biurka

Czym jest aktywne siedzenie?


Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Czym jest aktywne siedzenie?

Aktywne siedzenie jest kluczem do zdrowszego stylu życia

Jeśli kiedykolwiek odczuwałeś ból pleców, wiesz jak to jest podczas ciężkiej pracy. Kiedy kreatywność jest ograniczona, jedyne o czym możesz myśleć to zmiana pozycji, aby przynieść ulgę. A gdybyśmy powiedzieli, że możesz pracować bez bólu i nadal być w stanie utrzymać ciało w płynnym ruchu i wyróżniać się w tym, co robisz? Aktywne siedzenie jest rozwiązaniem.

Jesteśmy przyzwyczajeni do biernego siedzenia. Te meble są często częścią naszego codziennego życia. To może być spora zmiana, aby uczynić swój styl pracy bardziej aktywnym. W końcu to się opłaci. Wystarczy przeczytać te wskazówki.

Czym jest siedzenie pasywne i dlaczego jest tak niezdrowe?

Sztywne stawy, bolące plecy i kłucie w okolicy lędźwiowej pleców. To częste objawy, których doświadczysz po długim siedzeniu przy biurku lub w pracy siedzącej. Dodaj do tego brak aktywności fizycznej, a prawdopodobnie doświadczysz spadku koncentracji, problemów z pamięcią i pogorszenia nastroju.

Pasywne siedzenie staje się bardziej popularne niż chodzenie czy leżenie

Na całym świecie wiadomo, że siedzący tryb życia ma długofalowe konsekwencje. Specjaliści i lekarze ostrzegają, że długotrwałe bierne siedzenie może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Być może próbujesz zmienić ten zły nawyk poprzez zapewnienie sobie więcej ruchu.

Teraz twoja kolej - aktywne siedzenie

Alternatywą dla biernego siedzenia są aktywne krzesła i fotele. Należą do nich m.in. krzesło 3Dee, Swopper, 3Dee czy HAG CAPISCO o wysokiej randze Muvman. Jakie są główne korzyści?

  • Uwolnienie ciała od napięć i ograniczeń
  • Zwiększenie energii
  • Zwalczanie nawracających bólów pleców
  • Wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni

Pozytywne rezultaty nie przyjdą z dnia na dzień, jak w każdym procesie leczenia. Czego należy się spodziewać w pierwszych dniach po zastosowaniu krzesła 3Dee, Swoppera lub innego aktywnego siedzenia? Zmiana jest pierwszą i najważniejszą rzeczą. Zmiana jest kluczem do lepszej przyszłości

Jak zaczyna się aktywne siedzenie?

Nie zniechęcaj się, jeśli przez kilka pierwszych dni używania Swoppera będziesz odczuwał dyskomfort. Twoje ciało będzie musiało się dostosować do nowej pozycji. Nie należy się niepokoić, jeśli to poczujesz:

  • Mimo, że siedzenie może wydawać się trochę za trudne,
  • Czujesz dyskomfort po siedzeniu przez 30 minut,
  • Czujesz dyskomfort w okolicy kości kulszowej,
  • Twoje mięśnie brzucha i plecy są zmęczone.
  • Twoja szyja i klatka piersiowa są ściągnięte.

To wszystko minie. To przejdzie.

Aktywne siedzenie jest stylem angażującym, który nie oferuje natychmiastowego rozwiązania. Potrzeba czasu, aby nasze ciało zaakceptowało nowe ustawienie zębów, a następnie odbudowało nasz zgryz.

HAG CAPISCO, krzesło 3Dee i Swopper aktywują słabe i przykurczone mięśnie kręgosłupa. Powoduje to zmęczenie i zakwaszenie mięśni. Podobnie jak w przypadku pierwszego treningu po odpoczynku. Po pewnym czasie mięśnie będą silniejsze, a ciało w lepszym miejscu, co sprawi, że aktywne siedzenie stanie się ulubionym sportem.

Jak ułatwić sobie naukę nowych postaw?

Mamy kilka wskazówek, które pomogą Ci dokonać przejścia z aktywnego siedzenia na dobrą stronę mocy.

  1. Możesz wypróbować fotel przed zakupem. Możesz przekonać się "na własnej skórze" o korzyściach płynących z aktywnego krzesła dla możliwości ruchu Twojego ciała.
  2. Możesz rozważyć opcję z oparciem. Fotel 3Dee wyróżnia się wbudowanym ergonomicznym oparciem. Jeśli pracujesz dłużej niż pięć godzin i potrzebujesz dodatkowego wsparcia, oparcie w Swopperze może być opcją.
  3. Podczas siedzenia należy robić przerwy. Aktywne siedzenie może być na początku postrzegane jako trening. Po 30 minutach siedzenia należy wstać i poruszać się, aby pozwolić ciału odpocząć.
  4. Rozciągaj się podczas przerw. Przerwy w siedzeniu możesz wykorzystać również na ćwiczenia rozciągające. Rozciąganie poprawia krążenie krwi i uelastycznia zastałe stawy i więzadła. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wrócić do aktywnego siedzenia (inspirację do ćwiczeń znajdziesz na poniższym filmie).

Jak dostosować aktywne siedzenie?

  1. Regulacja Zalecamy następujące ustawienia dla ustawień początkowych:
    • Wysokość siedziska będzie się różnić w zależności od Twojego stanowiska pracy.
    • Zalecane miękkie ustawienie - twardość amortyzatora
    • Przegub - Zalecane ustawienie sztywne
  2. Jak siedzieć :
    • Na początek przyjmij wyprostowaną pozycję ciała
      • Guzki kulszowe, wyrównanie głowy i pleców
    • Przesuń Retrace your steps Trzymaj go w linii do swojego ciała.
      • Nie należy wyciągać szyi w kierunku ekranu komputera.
      • Najlepiej jest umieścić górną krawędź monitora na wysokości oczu.
    • Powinieneś często zmieniać pozycję, ponieważ najlepsza pozycja to zawsze ta, którą masz.
      • Aby przechylić tułów do przodu, do tyłu i na boki
      • Nogi: proste, wąskie, skrzyżowane, proste, skrzyżowane lub ustawione na przemian
      • Regulacja wysokości siedzenia
    • Usiądź głęboko na oparciu, aby wydłużyć czas siedzenia
      • Aby podeprzeć swój kręgosłup, skorzystaj z wybrzuszenia oparcia
    • Możesz rozmawiać przez telefon stojąc
    • Wstawaj i wykonuj ćwiczenia mobilizacyjne/rozciągające co 30 minut
  3. Nie spiesz się. Nie ma uniwersalnej terapii, rehabilitacji czy leczenia, które Cię wyleczy. Możesz osiągnąć trwałe i realne rezultaty dzięki konsekwentnej pracy i wytrwałości. Możesz być pewien, że Twój kręgosłup będzie Ci wdzięczny za decyzję o aktywnym siedzeniu.
Przejdź do Konfiguratora


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz