21 Listopad 2024
Hiperlordoza lędźwiowa: Co to jest? I jak może zaszkodzić zdrowiu?
Jak uniknąć bólu pleców: praktyki i strategie dla zdrowia kręgosłupa
Nowoczesna przestrzeń pracy: Zalety biurek z regulacją elektryczną
Meble biurowe powinny nie tylko wyglądać poważnie i reprezentacyjnie, ale także być wygodne. W szczególności dotyczy to biurka, przy którym zarówno pracownicy, jak i menedżerowie spędzają większość swojego dnia pracy. Przepływ pracy przy odpowiednim biurku będzie komfortowy, co z pewnością wpłynie pozytywnie na produktywność. Rodzaje stołów biurowych Oczywiście przed zakupem biurka należy najpierw zdecydować, dla kogo go je kupujemy i w jakim pomieszczeniu będzie stać. Istnieją cztery główne typy biurek różniących się wyglądem, wielkością i funkcjonalnością:
• Stoły dla menedżerów.
• Stoły dla personelu.
• Stoły komputerowe.
• Stoły na spotkania.
Biurko dla kadry kierowniczej powinno być nie tylko wygodne, ale także podkreślać statusu osoby. Dlatego takie stoły są często wykonywane na zamówienie, wykonane z wysokiej jakości płyty MDF, mogą być pokryte skórą naturalną. Biurka dla pracowników kupowane są w znacznie większych ilościach, a co za tym idzie są (i wyglądają) tańsze. Do ich tworzenia najczęściej używa się płyty wiórowej. Takie stoły powinny mieć taką samą grubość (najlepiej powinny być tej samej serii). Bardzo ważne jest, aby były ergonomiczne, wygodne i nie powodowały dyskomfortu dla pracowników. Najczęściej dla personelu biurowego kupowane są zakrzywione stoły robocze: są dość kompaktowe, ale jednocześnie mają dużą powierzchnię roboczą. Wybierając biurka dla personelu, upewnij się, że są one wykonane w tej samej kolorystyce i pasują do wnętrza pomieszczenia. Mogą być dodatkowo wyposażone w szuflady na dokumenty, a także ekrany robocze, które pozwalają odgrodzić miejsca pracy. Od niedawna zaczęto również produkować „stanowiska pracy” – są to podwójne stoły, które przeznaczone są dla kilku pracowników. Pozwalają zaoszczędzić miejsce w biurze i nie szkodzą produktywności siedzących za nimi pracowników. Biurka komputerowe nie różnią się zbytnio od biurek pracowniczych: są również wykonane z tańszych materiałów i są kupowane dla pracowników, których praca jest ściśle związana z korzystaniem z komputera. Stoły konferencyjne są przeznaczone dla odpowiednio dużej liczby osób, dzięki czemu ich rozmiar przewyższa inne typy stołów biurowych. Najczęściej są okrągłe i owalne.
Decydując się na rodzaj biurka, zwróć uwagę na jego następujące cechy:
• Materiał, z którego jest wykonany.
• Powłoka paneli i ich grubość.
• Jakość okuć.
Minimalna dopuszczalna grubość paneli biurka to 18 mm, co zapewni mu trwałość. Generalnie warto wybrać biurko, kierując się zasadą „im grubsze, tym lepiej”. Jeśli grubość jego paneli wynosi co najmniej 40 mm, stół będzie służył długo i niezawodnie. Najczęściej do pokrycia blatu używa się laminatu lub sztucznego forniru (laminat jest uważany za bardziej wytrzymały). Kupując stół, nie zapomnij dokładnie zbadać wszystkich jego krawędzi. Ważne jest, aby nie można ich było oderwać i aby nie było na nich śladów kleju. Te elementy stołów, które są najczęściej poddawane obciążeniom, powinny być wykonane z lepszych materiałów: są to blaty i nogi. Jeśli kupujesz biurko z metalowymi nogami, upewnij się, że ma on kanały stosowane specjalnie do przewodów. Biurka wyposażone w regulowane metalowe nogi są również bardzo wygodne. Można je łatwo dopasować nawet do zakrzywionej lub pochyłej powierzchni podłogi. Nie bez znaczenia jest również kolor stołu: do małego biura, sali konferencyjnej i gabinetu dyrektorskiego najlepiej sprawdzą się stoły wykonane w odcieniach naturalnego drewna, do dużego przedpokoju - srebrnoszare i niebieskie stoły. Dla kierownika możesz wybrać stół, którego blat wykonany jest ze szkła o wysokiej wytrzymałości.
Ranking najlepszych biurek, a także zbiór porad zakupowych odnośnie kupna mebli biurowych, a także porady dotyczące dekoracji i aranżacji zarówno biura firmowego jak i tego domowego. Zapraszamy!
© Copyright rankingbiurek.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone.