20 Maj 2024

Co to jest aktywna przestrzeń robocza?

img

Porady

Co to jest aktywna przestrzeń robocza?


Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Aktywna przestrzeń pracy - co to jest?

Każdy rodzaj pracy wymaga innego podejścia. Ciało dostosowuje się do Twojego stylu, tak jak Ty dostosowujesz się do danej czynności swoimi umiejętnościami. Zrobi to, o co je poprosisz, ale to nie oznacza, że będzie w najlepszej pozycji dla Twojego ciała. Możesz to zmienić dzięki aktywnej przestrzeni roboczej.

Niektóre zawody wymagają, abyś był w ciągłym ruchu, często wstawał i siadał, np. praca w zmiennych warunkach, np. w gabinecie lekarskim lub laboratorium. Istnieją również zawody ściśle związane z pracą przy komputerze, które ograniczają Twoją zdolność do poruszania się i zmiany pozycji ciała. Osoby, które nie mogą usiedzieć w miejscu przez dłuższy czas, częściej przyjmują wymyślne pozycje siedzące. Mogą zakładać nogę na nogę, krzyżować nogi lub jeździć po krześle. Choć jest to w porządku, jest to również znak, że należy częściej się ruszać i uaktywnić swoją przestrzeń pracy. Dlatego należy uczynić swoje miejsce pracy bardziej aktywnym i więcej wych

odzić z domu. !

Optymalna pozycja do pracy to zawsze ta, którą sam wybierzesz

. Mówiąc najprościej, Twoje ciało potrzebuje ruchu. Dlatego ani długotrwałe siedzenie, ani długotrwałe stanie nie będzie korzystne dla Twojego zdrowia. Aktywne miejsce pracy to połączenie wszystkich cech zdrowego, aktywnego człowieka i wymagań związanych z wielogodzinną pracą przy komputerze. Nowoczesna ergonomia to metoda, która pozwala na optymalne podparcie, w harmonii z ludzkim ciałem, i pełny ruch.

Ta systematyczność wpływa pozytywnie na:

  • Aktywność organizmu
  • Prawidłową postawę ciała
  • Zapobieganie bólom pleców
  • Właściwe krążenie i dotlenienie są niezbędne dla zdrowia Twojego organizmu
  • Siła mięśni
  • Metabolizm
  • Koncentracja i kreatywność

Jak stworzyć aktywną przestrzeń roboczą.

Nowoczesne krzesła biurowe są dziś bardzo popularne. Dostępnych jest wiele modeli, ale rozwój ten skupia się przede wszystkim na wzornictwie i obniżeniu kosztów produkcji. Chociaż krzesła mogą być fantazyjne, większość projektów krzeseł stosuje te same podstawowe zasady projektowania: stabilna podstawa i płaskie, wygodne siedzisko, wraz z szerokim, sztywnym oparciem i podłokietnikami. Pozwala to na uniwersalne wsparcie i osłabienie. Krzesło to narzędzie codziennego użytku, które może być wykorzystywane do pracy, podobnie jak telefon czy komputer. Aby stworzyć najlepsze środowisko pracy dla pracowników, dzieci lub siebie w domowym biurze, ważne jest, aby rozważyć codzienne czynności i zadać pytanie: "Czy pozwoli Ci to na pracę w zmiennej lokalizacji?".

Czy przestrzeń jest wystarczająco elastyczna, aby nas pomieścić? Czy będzie w stanie wspierać pracę na stojąco?

Na czym polega aktywne siedzenie?

Czytaj dalej

Poznaj korzyści płynące z elektrycznie regulowanego biurka

Kontynuuj czytanie

Jak urządzić domowe biuro?

Continue reading

Jak utrzymać zdrowy kręgosłup i dobrą postawę?

Continue reading

Jak prawidłowo siedzieć przy biurku

Statyczne siedzenie zmusza ciało do utrzymywania tułowia i szyi w jednym miejscu. Jest to pierwsza pułapka siedzenia biernego. Utrzymywanie ciała w jednej pozycji przez długi czas osłabia mięśnie, zmniejsza jamy stawowe i wywiera nacisk na nerwy. Może to prowadzić do bólu pleców, gdyż niekorzystnie wpływa na

postawę. Należy pamiętać, że mięśnie odpowiadają za utrzymanie postawy, a także wpływają na układy wewnętrzne, w tym na funkcje oddechowe, sercowo-naczyniowe, nerwowe i inne. Bierne siedzenie powoduje, że mózg oddycha mniej głęboko, przez co może być gorzej dotleniony i odżywiony. Po kilku miesiącach stagnacji w pracy, metabolizm Twojego ciała spadnie, co widać w postaci "opony" wystającej ze spodni. Winne są również rozluźnione mięśnie tułowia.

Spowolnienie przepływu krwi powoduje, że mięśnie w szyi i plecach stają się sztywniejsze i bardziej zmęczone.

Mięśnie również słabną i kurczą się dalej, napinając jamę stawową. Powoduje to dużo większe napięcie kręgosłupa, zwłaszcza dolnej części pleców i szyi. Jest to częsty objaw, który objawia się bólem i zmniejszeniem aktywności fizycznej, co zwiększa ryzyko kontuzji.

Co zrobić, jeśli Twoja praca wymaga siedzenia? Aktywne miejsce pracy zapewniają: aktywne krzesła (najlepiej z siedziskiem, które można regulować, aby umożliwić różne wysokości, np. 55-88 cm, biurka regulowane od 65 do 130 cm, oraz inne elementy zapewniające wsparcie (pufa lub krzesło strong>). Siedzenie na aktywnym, ruchomym krześle jest równoznaczne z wykonywaniem lekkich ćwiczeń po długich godzinach pracy.

Dzięki aktywnym krzesłom możesz siedzieć, ćwiczyć, pracować wydajniej i dbać o swoje ciało

Czy wiesz jak prawidłowo siedzieć?

  • Stwórz aktywne środowisko pracy dostosowane do swoich potrzeb
  • Wybierz aktywny fotel, który pasuje do Twojego stylu pracy
  • Twoje ciało powinno być wolne od ograniczeń ruchu
  • Możesz dostosować kąt i wysokość oparcia krzesła do swojego wzrostu i wagi.
  • Pamiętaj, że odchylenie głowy do tyłu powoduje wciągnięcie klatki piersiowej i zaokrąglenie pleców. Pozycja do przodu lub na brzuchu otworzy klatkę piersiową i wciągnie plecy.
  • Ustaw wysokość krzesła na 25-35 cm poniżej powierzchni roboczej.
  • Można zastosować podnóżek, aby przednia krawędź krzesła nie naciskała na uda. Zapobiegnie to blokowaniu krążenia.
  • Co 20-50 minut wykonuj ćwiczenia mobilizujące, wzmacniające i rozciągające, np. stanie na czubkach palców, wznosy i przysiady ramion, krążenia ramion i inne ćwiczenia, które poleca ci twoje ciało.
  • Powinieneś jak najczęściej zmieniać pozycję

W jaki sposób wytrzymać do pracy?

Choć praca stojąca jest powszechnie uważana za korzystną dla zdrowia, może mieć również negatywny wpływ na organizm. Zwłaszcza jeśli trzeba stać przez dłuższy czas. Do tych dolegliwości należą: ból stóp, ból nóg, obrzęki, ból pleców i ból ramion. Bierne stanie może prowadzić do żylaków, zwyrodnień i uszkodzeń kręgosłupa, bioder i kolan. Jak można temu zapobiec? Jak można temu zapobiec? Najlepiej w równych ilościach pomiędzy pozycją siedzącą i stojącą.

Należy przestrzegać prostego planu bezpiecznej i efektywnej zmiany pozycji z siedzącej na stojącą, jeśli pracujemy przy elektrycznie regulowanym biurku.


HSR.life - Jak pracować aktywnie 2

Pamiętaj:

  • Odsuń od siebie kończyny poprzez rozciąganie ciała. Odsuń głowę i palce u nóg. Stań na palcach jednej stopy lub obu i roluj stopy piłką do samodzielnego masażu.
  • Upewnij się, że wybrałeś aktywne krzesło, które można dostosować do wysokości stanowiska pracy, takie jak HAG Capisco Puls lub Hag Capisco Puls. Mają one możliwość regulacji w zakresie 55-88 cm. Pozwala to na uwolnienie ciała od pasa w dół przy jednoczesnym zachowaniu rozluźnionej postawy, podobnie jak podczas jazdy konnej. Wycięcia w siedzisku nie blokują krążenia w udach, gdy siedzisko jest podniesione.
  • Rób częste przerwy w pracy i wykonuj ćwiczenia: połóż stopę na podnóżku lub siedzisku, zwiększ zakres ruchomości stawów, aktywuj stawy kolanowe, stawy skokowe stopy, palce i jak najwięcej mięśni. Jest to również świetny sposób na zmniejszenie obrzęku nóg.
  • Noś obuwie, które pozwala na poruszanie stopami lub zdejmowanie ich podczas pracy.
  • Do samodzielnego masażu lub rozluźnienia mięśni stóp używaj twardych piłek
  • Podnóżek lub krzesło z obręczą pozwoli Ci podnieść nogi i przenieść ciężar ciała z jednej nogi na drugą. Jest to świetne rozwiązanie dla poprawy krążenia.

Praca na stojąco to świetny sposób na rozciągnięcie mięśni i otwarcie ciała po zbyt długim siedzeniu

Mięsień biodrowo-lędźwiowy jest szczególnie ważny, ponieważ działa jak klamra podczas wstawania. Łączy on kręgosłup lędźwiowy z udem i powoduje nadmierne pochylenie miednicy do przodu.

Rysunek 1: Wpływ ustawienia miednicy na ustawienie kręgosłupa i postawę.

Rys. 2 Wystająca głowa działa jak dźwignia na kręgosłup. Jej waga i siła uderzenia wzrasta z 5 kg do 25 kg.

HAG Capisco - idealne nowoczesne krzesło do pracy siedzącej i stojącej

Krzesło, które może służyć do pracy siedzącej, stojącej i roboczej czy to możliwe? HAG Capisco to idealne krzesło do pracy przy biurku w niemal każdej pozycji. Łączy w sobie skandynawski design z nowoczesną ergonomią. Krzesło wspiera kręgosłup w pozycji siedzącej i stojącej oraz sprawia, że ciało nie jest w ruchu.

Zachęca użytkowników do siedzenia na różne sposoby, dzięki czemu trudno nie być aktywnym siedząc na nim. HAG Capisco to Rolls Royce w dziedzinie ergonomii i nie ma się co dziwić dlaczego.


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz