20 Maj 2024

Jak dbać o kręgosłup podczas nauki bądź pracy przy biurku?

img

Porady

Jak dbać o kręgosłup podczas nauki bądź pracy przy biurku?


Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Problemy z kręgosłupem mogą być spowodowane siedzącym trybem życia i wymuszonym siedzeniem przy biurku podczas nauki lub pracy. Łatwo zapomnieć, że kręgosłup można chronić, stosując się do kilku prostych zasad. Jak dbać o kręgosłup podczas nauki lub pracy przy biurku.

Jak prawidłowo siedzieć przy biurku

Twój kręgosłup może być narażony na poważne problemy zdrowotne, jeśli spędzasz długie godziny siedząc przed ekranem komputera. Nieprawidłowa postawa może z czasem prowadzić do przewlekłego bólu i nieodwracalnych zmian w układzie kostnym. Obciążenie statyczne powstaje, gdy siedzisz przy biurku, aby uczyć się lub pracować. Napięte mięśnie naciskają na zakończenia nerwowe, naczynia krwionośne i powodują uszkodzenia kręgosłupa. Powoduje to zmniejszenie dopływu tlenu i substancji odżywczych do mięśni, co może hamować naturalne procesy fizjologiczne, które pozwalają na usuwanie toksyn z tych obszarów.

Prawidłowa postawa jest ważna podczas nauki lub pracy przy biurku. Nie należy się garbić, opierać o biurko ani przenosić ciężaru ciała na jedną lub drugą stronę. Plecy przy biurku powinny być proste, a krzesło powinno je podtrzymywać przez cały czas pracy. Należy zwrócić szczególną uwagę na podparcie lędźwi.

Podczas siedzenia należy unikać zakładania nogi na nogę. Nogi powinny być zgięte pod kątem pod biurkiem, a stopy powinny spoczywać na podłodze. Na wysokości biurka powinny znajdować się podłokietniki. Nadgarstki powinny spoczywać na blacie biurka. Łokcie powinny być lekko rozchylone lub ustawione pod kątem.

Sprawdź jakie zalety ma biurko z elektryczną regulacją wysokości - https://rankingbiurek.pl/a,pbmo

Osoba siedząca przy biurku

Jak dbać o kręgosłup przy biurku?

Opisana wyżej pozycja poprawia krążenie krwi i pozwala efektywniej oddychać. Zmniejsza to obciążenie mięśni stabilizujących kręgosłup, barków i rąk obsługujących klawiaturę.

Zwróć uwagę na mięśnie szyi podtrzymujące głowę. Odcinek szyjny kręgosłupa może być nadwyrężony w wyniku długiej pracy przed monitorem komputera. Może to prowadzić do chronicznych bólów głowy i problemów z oczami. Monitor komputera powinien być ustawiony przed nami tak, aby głowa nie była zgięta lub pochylona podczas pracy lub nauki przy biurku.

Ćwiczenia podczas pracy przy biurku

Podczas pracy przy biurku należy robić przerwy. Nawet jeśli nie będzie to miało wpływu na wyniki finansowe, oderwanie się na pięć minut od komputera pozwoli odpocząć Twojemu kręgosłupowi. Jeśli oderwiesz się na pięć minut od komputera, od razu poczujesz się lepiej.

Jeśli uczysz się w pozycji siedzącej, podnieś krzesło z biurka i pochyl się, aby dotknąć rękami podłoża. W ten sposób zwiększysz długość mięśni pleców, pośladków, mięśni kulszowych i kolanowych. Utrzymaj tę pozycję przez 15 sekund, a następnie powtórz ją jeszcze 3 do 4 razy. Ramiona można rozciągnąć podnosząc je nad głowę, a następnie wyciągając do tyłu. Pomoże to złagodzić napięcie i ból poprzez poruszanie szyi ruchem okrężnym.


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz